اهمیت داشتن حس مالکیت در ایجاد ساختار فروش

شبکه فروش در صنعت بیمه این امکان بی نظیر را به افراد می دهد که از تمامی امکانات یک نمایندگی بیمه بدون نیاز به پرداخت هزینه های معمول این کار مانند کادر اداری، تبلیغات محل کار و… استفاده کنند. 

فرید پریش

مشاور ارشد بیمه کارآفرین

نماینده بیمه در این تجارت با در اختیار قرار دادن تمامی امکانات در کنار اموزش و حمایت های مداوم به پیشرفت افراد و بالا رفتن حجم فروش شخصی و سازمانی آن ها کمک می کند؛ در عوض کارمزد حاصل از ارائه خدمات بیمه از طرف افراد طبق یک نقشه درآمدی عادلانه به آن ها بر  حسب میزان عملکرد و تاثیر گذاری پرداخت می شود. از این رو به عبارتی دیگر می توان از این نمایندگان مستقل به عنوان شرکای تجاری نام برد. 

هنگامی که صحبت از یک کسب و کار به روز و شراکت به میان می آید طبیعتا باید نگرش های مورد نیازشان را نیز مورد بررسی قرار داد که امروز در این مقاله به یکی از مهم ترین آن ها یعنی حس  مالکیت در ایجاد شبکه فروش و مدیریت اهرم انسانی می پردازیم.

حس مالکیت

پیشتر گفته شد که شبکه فروش امکان ایجاد یک کسب و کار شخصی را برای افراد مهیا می کند و اهمیت این نکته را نباید نادیده گرفت که این افراد خود را صاحب کسب و کار خود و همچنین امکاناتی که در اختیارشان قرار داده شده است بدانند در صورتی که نه تنها خود را بخش مهمی از سازمانی که در آن مشغول فعالیت اند بلکه صاحب این فرصت و سازمان و امکاناتی که در اختیارشان قرار گرفته بدانند در مقابل اگر با نگرش کارمندی یا کسب و کار سنتی به این کار نگاه کنند طبیعتا با مشکل مواجه خواهند شد زیرا تفکر تاثیرگذاری و کارآفرینی این کار با نگرش سنتی و کارمندی مغایرت دارد.

مسئولیت پذیری و حس مالکیت

شاید بتوان ریشه حس مالکیت را در روحیه مسئولیت پذیری پیدا کرد. این ها دو مقوله جدایی ناپذیرند. افرادی که خود را صاحب تجارت خود می دانند به تبع آن احساس مسئولیت پذیری نسبت به نتایجی که در این کار به دست می آورند (خواه نتایج عالی خواه به ظاهر اسفبار) دارند. همچنین نسبت به شرکتی که به آن پیوسته اند و تحقق اهداف و رسالت های آن.

شبکه ای که حس مالکیت را به صورت یک فرهنگ تیمی تکثیر شونده تعریف کرده، حتی بعضا در مواقعی که یک تیم و حتی خود سازمان دچار کم و کاستی هایی می شود خلاقیت و ایده های کارساز از سوی اعضای تیم مطرح می شوند و در صدد رفع مشکل برمی آیند زیرا افراد سازمان تحقق اهداف و آرمان های خودشان را در تحقق اهداف و رسالت شرکتشان می بینند و این یکی از دلایل قدرت و زیبایی شبکه فروش است که به افراد حس خوب مالکیت و مسئولیت را القا می کند که می توانیم شاهد رشد بی نظیر تیم ها وشرکت ها باشیم و در نتیجه آن ارائه بهتر خدمات و محصولات به جامعه.

تکثیر حس مالکیت

شبکه ای مستقل از افرادی را تصور کنید که هرکدام خود را نماینده مستقل یک شرکت معتبر و یک نمایندگی بیمه بدانند. یک شبکه فروش پویا به تعداد افرادی که به این درک و مسئولیت پذیری رسیده باشند بستگی دارد. در این صورت است که یک دارایی پایدار متشکل از افراد روی ریل قرار گرفته به وجود می آید. بنابراین یکی از مهم ترین فرهنگ های تیمی در ایجاد و رشد شبکه فروش ایجاد حس مالکیت در افراد است که رهبران تیم ها باید در تکثیر هرچه عالی تر این فرهنگ اهتمام ویژه ای بورزند. 

زمانی که این تجارت فوق العاده را آغاز کردم یک دانشجو بودم بدون هیچ سرمایه ای برای آغاز یک کسب و کار اما این کار تجربه داشتن یک تجارت شخصی را به من داد. زمینه لازم برای رشد و یادگیری در من، آموختن کسب درآمد را نصیبم کرد و همچنین بستر مناسب برای تبدیل شدن به یک کارآفرین را برای من فراهم کرد و به من اجازه داد تا به اندازه لیاقت و تاثیرگذاری خود درآمد کسب کنم و روز به روز حمایتم کرد تا دایره تاثیرگذاری ام را بزرگ تر کنم تا آدم لایق تری برای موفقیت های بزرگ تر باشم.

از صمیم قلب موفقیت های روزافزون را برای سازمان نظم هوشمند کارآفرین (نمایندگی ۲۵۴۳ شرکت بیمه کارآفرین) همچنین جناب استاد علی کریمی و حامی و پشتیبان همیشگی من در این کار جناب آقای امیر حاج محمدی عزیز آرزومندم.